Nationaal Historisch Museum
Vraag
Het Nationaal Historisch Museum had met ingang van 1 januari 2011 een tijdelijk onderkomen gevonden in de Zuiderkerk in Amsterdam. Het gebouw werd kantoor, maar moest ook een A-locatie worden voor debatten, trouwerijen, congressen, tentoonstellingen en evenementen. Ze hebben Richard gevraagd om een plan te maken om de locatie in de markt te zetten. Ook moest er een branding-pakket gemaakt worden, zodat huurders eenvoudig het interieur van de kerk een eigen look-en-feel kunnen geven.
Uitwerking
Als eerste is er een exploitatieanalyse gemaakt in samenwerking met de projectleider van de Zuiderkerk. Op basis daarvan zijn diverse onderdelen uitgewerkt, waarbij Richard een sturende en adviserende rol had (intern en naar leveranciers).
• Wervende flyer voor potentiële huurders en tussenpersonen – briefing tekstschrijver en vormgever + regelen drukwerk
• Website www.zuiderkerk.innl.nl – bedenken structuur en advies intern, briefen tekstschrijver, aansturen webbouwer
• Aanpassen interieur kerk – regelen beplakken ramen en wanden, banieren, vloertegels, naamsaanduiding buitenzijde kerk
• Stationary – adviseren bij drukwerk stationary Zuiderkerk