Rutgers is al decennia-lang het kenniscentrum voor seksualiteit, binnen Nederland en ver daar buiten. Voor diverse projecten hebben we een helpende hand geboden, waaronder de Politieke Sekswijzer.
Vrouwenrechten, de verkrijgbaarheid van anti-conceptie, seksuele voorlichting in ontwikkelingslanden; het zijn thema’s die Rutgers nauw aan het hart liggen. In aanloop naar de Tweede Kamer-verkiezingen van maart 2017 werd daarom een stemsite gelanceerd om de standpunten van de diverse partijen te verduidelijken.
In samenwerking met studiovds werd de tijdelijke site gerealiseerd, waar RROOK zich concentreerde op het ontwerp en de illustraties.
Zoals een beeld meer zegt dan duizend woorden, kan ook een infographic je boodschap vele malen sneller overbrengen. Voor de ontvanger ook een stuk prettiger dan het doorspitten van een tabel of een lange tekst. Met een infographic licht je essentiële informatie op een begrijpelijke manier toe.
RROOK’s eigen schatkist met iconen breiden we regelmatig uit, en waar mogelijk passen we die toe om het verhaal van de klant beter voor het voetlicht te brengen.
InnoSportNL stimuleert en faciliteert sportinnovatie. De spelverdeler tussen sport, wetenschap en bedrijfsleven. InnoSportNL wil sportprestaties en sportparticipatie in Nederland continue verbeteren.
RROOK heeft bij InnoSportNL meegewerkt als projectmedewerker Marketing & Communicatie. Werkzaamheden bestonden uit het bijhouden van de sociale media, begeleiden bijeenkomsten, ontwikkelen bedrijfsfilms, communicatie rondom internationaal samenwerkingsproject, etc.
Het Goois Natuurreservaat heeft als doel om het natuurschoon in het Gooi dat ze in beheer hebben (circa 2.800 hectare groot) in stand te houden. In hun jaarverslag wilden ze graag al het goede werk dat, hoofdzakelijk door vrijwilligers, gedaan wordt, goed over het voetlicht te brengen. Aan RROOK de vraag om voor het jaarverslag een stijl op te zetten.
Deze opdracht had een paar uitdagingen. Zo was er wel een logo, maar ontbrak het aan een vastomlijnde huisstijl. Aan de hand van enkele schetsen hebben we efficiënt een basisontwerp voor het verslag kunnen vastleggen.
Daarnaast zit in een jaarverslag standaard veel droge data. Om die gegevens aantrekkelijk te presenteren hebben we een infographic-stijl geïntroduceerd met de cirkelvorm uit het logo als basis. Met de kleurrijke natuurfoto’s als inspiratiebron werkten we toe naar een magazine-achtig jaarverslag. De reacties hierop roemden de frisse uitstraling in combinatie met het mooie beeldmateriaal; kortom een eindresultaat dat er mag zijn.